Dag 5

Bara två dagar kvar tills jag åker hem, jag vill inte. Jag vill att A ska åka med, vill inte sitta ensam på flyget. På bussen hem från Arlanda, på tåget. Man vet aldrig hur lång tid det tar innan man ses igen, när han har möjlighet att åka iväg. Hur lång tid tar det innan visiteringsbeslutet kommer, enligt hemsidan tar det ungefär två veckor. Men kan ta längre tid.

Som sagt blev det en lång sovmorgon idag, han åkte till jobbet vid 12. Så hittills har jag inte hunnit med så mycket, har hunnit köpt mig internet och använda upp det, upp på rummet och lämna datorn och hämta boken, hade tänkt ligga i en solstol och läsa efter lunchen. Men medans jag väntade på maten, spaghetti bolognaise, kom det några regndroppar så jag skippade den tanken en stund. Ligger istället i sängen och lyssnar på musik, funderar även på om jag ska ta en powernap, blev plötsligt väldigt trött.

Min kära syster J har skaffat ett "telefonkort" så det ska vara billigare att ringa till mig, så hon ringer kanske senare. Hon hade inte möjlighet att vara vid datorn när jag var online, hon skulle på Baby-sim med lillan. Så jag väntar på hennes samtal, är anträffbar hela dagen, men ska ju iväg och träffa A vid 19. Så innan dess får hon ringa. Snart ska hon iväg och hämta den större modellen på dagis, så efter det blir det troligtvis.
Nu har hon ringt, skönt att få prata svenska för en liten stund i alla fall. Hon berättade att lillan haft roligt på baby-simmet och att det stora börjar bli förkyld. Och frågade lite vad vi pratat om och så, om han ska komma upp eller inte. Hon höll nog på med maten, det lät som så, och barnen lekte i bakgrunden. Mysigt!
Blev väckt i min powernap när hon ringde, jag som sov så skönt, och sedan efter att vi lagt på ringde hotelltelefonen, och blinkade på meddelandesymbolen. Har ingen aning varför, jag kanske fick ett fax? Det var ingen i andra änden när jag svarade i alla fall. Udda, A ringer på mobilen om det skulle vara något.
Kom inte fram till vem det var som ringde.

Vid 18.30 gick jag ut för att haffe en taxi eller promenera ner till Medinan, gick lite tidigare så jag skulle hinna gå ner utan att bli sen. Men bara för att jag gick i tid så kom det en taxi, med en udda chaufför, fick ingen bra känsla med den. Han såg lagom drogad ut, huvtröja med luvan på, framåtlutad över ratten och han öppnade passagerardörren åt mig från insidan, oftast sätter man sig i baksätet men han tyckte att jag skulle sitta fram, så det var bara att slå sig ner.
Hade inte tagit på mig allt för mycket kläder, gick i klänning, leggings, sandaler och en kofta. Eftersom jag blivit varm när jag fått promenera de andra dagarna, och vi brukar sitta någonstans där det är vindstilla. Men eftersom jag blev så tidig till Medinan, 20 minuter tidig, hann jag bli en isbit innan han kom.
Det kom en man, Angelo sa han att han hette, från Italien sa han att han var. Men arab var han garanterat. Han frågade om han skulle visa mig runt inuti medinan, och jag tackade nej till det har ju varit där förut med A, även varit i en utav lägenheterna. Och sen frågade han om han fick bjuda på en kopp kaffe, och jag nekade till det med och sa att jag väntar på min karl som ska komma vid 7, klockan var tio i. Sen gick han, och kom tillbaka i precis samma stund som A. Han såg lite besviken ut men det var bara roligt. Haha.

Vi gick till caféet och tog en kopp kaffe, sen gick vi till lägenheten och satt där en stund och kollade på tv. Förstår inte varför det är så roligt med tv? Sen skulle brorsan starta DVDn för att kolla någon film, och det var 7000 sladdar han kopplade, ändå fungerade det inte.
Sen var det middag på Berbers restaurant, Couscous med kyckling för mig och A tog en stackars fisk. Det kom en HEL fisk på en tallrik, med ögon och allt. Skitsnuskigt! Och han frågar varför jag inte äter fisk, usch vad äckligt det var att se. Han åt till och med ena ögat tror jag, uuuuusch!



Sen åkte vi till hotellet och A somnade som en stock efter 5 minuter, han var tydligen trött. Väckte honom efter en liten stund så han slapp sova i jeans och alla kläder, och han tog av sig de i sömnen, berättade han idag. Han frågade om jag hade klätt av honom, men det var han själv fick han reda på.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0