Dag 1

Flyget blev sammanlagt tio timmar sent. På flyget fick vi höra att det var på grund av en flyguppvisning i Sharm-El-Shejk, och att extraflyget blivit påkört i Rom, så vi fick vänta så fint på våran tur. Flygresan var lugn och fin, nästan ingen turbulens förutom vid landningen. Hade inte ro att slappna av tillräckligt för att sova en stund på flyget som jag egentligen hade velat göra, men vilade några sekunder i alla fall. Kom fram på Enfidha flygplats vid ungefär 20.30, 21.30-22 ungefär gick bussen till hotell Fourati där jag skulle bli avsläppt för att sedan ta en taxi till mitt hotell. Gick och virrade runt utanför hotellet en stund innan det kom en taxi, klockan hade redan hunnit bli nästan 23.00. Åkte då till Medinan för att möta upp A, så vi kunde gå/åka tillsammans till hotellet och checka in.

Vi tog en taxi till hotellet, och jag lät A fixa det mesta, han känner ju staden lite bättre än mig och kan språket dessutom. Vi blir avsläppta vid ett hotell, och jag frågar om han är säker på att det är detta hotell, för det såg inte ut så på bilderna. Men han säger att det är rätt hotell, så han börjar prata med receptionisten och ska checka in, tills receptionisten säger att vi är på fel hotell. Vad var det jag sa? Så det var bara att börja promenera i ungefär 5 minuter till nästa hotell, där han är lagom förvirrad och inte läser på skyltarna och går till baren istället för receptionen. Men vi har kommit till rätt hotell i alla fall, och klockan börjar närma sig midnatt. Jag var riktigt trött efter en lång dag, han var trött efter en lång arbetsdag och lång väntan. Han hade inte fått mitt SMS om att flyget var försenat så han hade inte hunnit ställa om sig som jag gjort. Så det var bara att stupa i säng, men inte kunde jag sova ändå, hade en karl som snarkade i mitt öra, han som sa att han inte snarkar. Bullshit!

Det var riktigt mysigt när man kom in på hotellrummet, rosenblad runt handfatet, på badrumsmattan och en fin röd ros i det stora rummet. Glömde fota innan det blev förstört, riktigt synd. Men mysigt var det.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0