Ny vecka på ingång

Nu har den nya vecka börjat, och jobbet ska jag göra snart också. Undrar hur det blir, har haft en student bakom mig i 5 veckor, och hon har slutat nu. Så nu blir det bara jag igen.  Ska gå bra det också, nu kan jag jobba utan att tänka högt, ska bli skönt att få en liten paus i det. Väldigt roligt att lära ut det jag har blivit lärd, men skönt att få jobba på lite ibland också. Ska sätta mig och skriva ett brev till rektorn på skolan studenten kom ifrån och klaga lite, inget om henne utan hur praktikperioden var upplagd. Man ska ta igenom alla pass man missar p.g.a. sjukdom och liknande, men hur ska man göra det om man tar studenten tre vardagar efter att praktikperioden är slut? Hmm de har lagt upp det lite konstigt, så vi kommer nog inte ta emot studenter därifrån något mer under den praktikperioden.

Igår satt jag och min syster och pratade mitt schema, hon ska snart föda barn och vi försökte då planera hur vi ska göra med lilltjejen när syster åker till förlossningen. Och hon skulle ringa till försäkringskassan och kolla hur det står till med om jag blir tvungen att vara hemma från jobbet för att min syster ska in och föda och någon måste ta hand om lilltjejen, hon klarar sig inte direkt själv. Även fast hon vill det.
På torsdag ska jag troligtvis hem till henne också så är det lite lättare att planera, dessutom så ses vi ganska sällan sedan jag flyttat så "långt" bort.

Denna helg har jag gjort nästan ingenting, tvättat lite och tittat på tv och film, har plöjt igen om två filmer, kors i taket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0