Snön är tillbaka

Det blev inte många dagar av töväder, just nu kommer det ännu mera snö. Har det inte kommit tillräckligt? Börjar tröttna på detta snöväder, fastän det är väldigt mysigt med snö, men nu vill jag ha värme och sol! Förstår inte att folk kan hålla sig glada denna årstid, varför blir man bara deppig när hösten kommer? Jag blir snart deppig över all snö, jag har tröttnat ordentligt nu. Skulle vilja att snön är borta imorgon, och att det är strålande sol och värme, utan töväder! Det ska gå direkt från mycket snö, till vårväder. Synd att det inte fungerar så.

Pratade med min käre bror igår, och han sa något som stämmer väldigt bra. Vi har pratat om att gå ut och promenera med hundarna någon dag, och igår kom han på att mitt jobb inte lämpar sig för en långpromenad med sin bror. Det jobbiga är att när han jobbar är jag ledig, när jag jobbar är han ledig. Men vi har bestämt kaffe på fredag efter mitt jobb. Han hade sådan lyx att han bara jobbar en dag denna vecka. Tänk om jag kunde få ha sådant schema också. Själv jobba rman ju 4-6 dagar i veckan. Varje vecka!

Jag ska väl göra mig ordning för att börja ta mig till jobbet, packa ner allt jag behöver och röra mig utåt i snövädret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0