Snart helg

Snart är helgen tillbaka, dagarna går fruktansvärt fort nu. Både bra och dåligt. Våren verkar vara på ingång igen, eller det har den varit de senaste dagarna men det ska tydligen bli kallare igen. Snön smälter sakta men säkert, bra det, kanske blir mindre översvämmning när det smälter sakta. Det är så härligt när det är ljust när man kommer hem efter ett förmiddagspass, det är ljust till efter 18, helt underbart!

Häromdagen berättade jag på jobbet att jag ätnker köpa en motionscykel, då var det en kollega som berättade att hon hade en hemma som bara stog och användes till torkställning och frågade om jag var intresserad, och det är jag självklart. Så nu väntar jag bara på bild på den så jag ser att den är hel och fin, och sedan blir den hemkörd till mig, "allt" för 300 kr. Mailet med bild kommer väl idag eller i helgen så jag kanske har den hemma hos mig i början på nästa vecka om jag har tur.

Idag är jag ledig, och det är riktigt skönt, blev väkt av att en kompis ringde halv 10, fruktansvärt jobbigt att vakna till det. Så sedan dess har jag varit uppe, skulle velat sova lite till. Ska snart klä mig och åka iväg och handla lite, har hittat en liten ryggsäck som jag ska kolla på, och kaffet börjar ta slut. Har haft fruktansvärt ont i ena axeln i två dagar, idag är det bättre än igår. Så jag ska skaffa mig en ryggsäck att ha till jobbet, med matlåda och sådant. Inte det bästa att gå med en tung handväska på axeln och spänna sig. Ryggsäcken var ganska dyr för att vara så lite men det kanske är värt det.

Nu ska jag få i mig lite lunch och sedan göra mig i ordning. Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0