Man blir galen för mindre!

Köpte en ny mobiltelefon för en vecka sedan, för att mina hade gått sönder så jag ska skicka in den på lagning, och behöver ha en telefon medans den andra lagas. Men den nya jag köpte är tydligen också trasig, så idag ska jag åka tillbaka med den och fölrsöka få en ny i handen, behöver ju ha en telefon. Och man vet ju aldrig hur lång tid det tar att laga den nya telefonen, och den gamla går inte att ladda så hur ska jag kunna använda den?

Igår bröts mitt samtal med S 17 gånger på 40 minuter, och det är inget fel på Tele´s nät. Samtalen har brutits väldigt många gånger, och det började när jag köpte den nya telefonen. Så man blir lite smått galen när det inte fungerar. Ska försöka övertala folket i butiken att jag ska ha en helt ny telefon idag, en ny telefon ska ju inte vara trasig när man köper den. Usch usch usch.

Snart ska jag åka iväg så jag hinner lämna in telefonen och ta mig till jobbet i tid.

Läste en rubrik på aftonbladet alldeles nyss, att kvinnor i en stat i USA ska bli åtalade för mord om de får ett missfall. Hur går det ihop? Man få ju missfall av en anledning, att fostret/barnet inte klarar sig på grund av något. Och det är inte "mammans" fel många gånger. Visst finns det väl fall där det är "mammans" fel, t.ex. vid droger och alkohol möjligtvis. Men i de flesta fall är det ju för att fostret har något fel på sig så då avlider det tidigt in i graviditeten.
Har inte läst hela artikeln utan bara rubriken så det kanske står något om varför de vill försöka införa detta i den delstaten, men jag tycker det låter helt sinnessjukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0