Ledig: handla, städa

Idag är jag ledig efter helgen, ganska skönt att vara hemma igen tycker jag. Lördagens pass på jobbet var riktigt roligt, men ganska kaotiskt. Söndagen var bättre än lördagen kaosmässigt, det var riktigt roligt den dagen också. Måndagen var precis som en måndag brukar vara, lite smårörig. Och tisdagen, alltså igår, hade jag studiedag, förmiddagen kändes som att det var lite onödigt för min del, men alltid bra med repetition. Eftermiddagen var riktigt intressant, så var det föreläsning som var riktigt intressant, även ett ämne som jag är väldigt intresserad utav.
När vi skulle avsluta dagen försvann ljuset, ocvh då tänkte jag att det var säkert någon tidsinställning att ljuset försvinner när klockan är 16, men sedan kom det tillbaka efter knappt fem minuter, och sedan försvann det återigen efter några minuter. Och då avslutade vi våran dag. Vi var då på väg ner till omklädningsrummen för att byta om, men då kom vi på att vi kanske ska gå och se hur det ser ut på jobbet, om det verkligen är ett strömavbrott. Så vi började röra oss ganska fort ditåt. Det var strömavbrott, och reservkraften gick inte igång. Strömavbrottet varade i ungefär tre timmar, vi fick el (omkopplat från ett annat elbolag) efter ett tag, 30 minuter efter att det slocknade ungefär. Men jag och 6 kollegor som haft studiedag stannade kvar tre extra timmar efter våran "arbetstid" för att hjälpa till om det behövdes. Tillslut strax innan 19 fick vi klartecken på att åka hem, de hade ordnat felet på husets reservkraft.
Hade även en rar kollega som jag fick åka med hem, och hon körde mig hela vägen, ännu bättre. För mig skulle det gå bra att släppas vig tåget, men hon tyckte att hon köra mig ända hem.

Idag har jag varit och "storhandlat", och jag skulle behöva dammsuga lite, men har precis fått i mig lite lunch/mellis så jag tänker vänta med det ett tag. Ska få i mig en kopp kaffe nu tänkte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0