Kom att tänka på en sak igår

När jag var på väg med prover igår på jobbet mötte jag en på en sprakcykel med texten "Sjuksköterska på väg- livsviktiga yrken", den texten har nog många sett. Tänkte då att det är ju så mycket prat om att vårdpersonal inte får tillräckligt i lön, det håller jag med fullständigt om, vi som jobbar inom vården gör så mycket och väldigt viktiga arbetsuppgifter för att personer i samhället ska överleva/bli friska/ må bra lch så vidare.

Tänk om ALLA sjuksköterskor skulle säga upp sig samtidigt, så då efter tre månader finns det inte en enda sjuksköterska som kan ge patienterna sina mediciner och liknande, undrar om politikerna skulle börja tänka lite mer på de "livsviktiga" yrkena, kanske dela med sig av sin lön som ligger på ungegefär 100 000:- i månaden? Medans en sjuksköterska som räddar liv 5-6 dagar i veckan, 48 veckor per år knappt tjänar 20 000:-, Nu är ju inte jag sjuksköterska så jag skriver inte ut eget perspektiv, bara en tanke som slog mig igår, hur glada skulle politikerna och patienterna bli om detta hände?
Det kommer ju aldrig att hända, sjuksköterskeyrket är alldeles för stort för att detta skulle nå ut till alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0