Dag 5

Nu har dag fem kommit och några timmar har jag avklarat. Vaknade alldeles för sent, 10.26 var klockan när jag tittade på den. Men sova ska man ju göra när man har semester sägs det. Så man orkar jobba i ett år sen igen.
Har hunnit åka och handla hårband, hårfärg och vin idag. Ska slinga håret på fredag eller lördag och dricka vin med brorsans fästmö L, ska bli så trevligt. Blir väl igelkott i skallen när det är klart.

Var hemma hos brorsan igår hela dagen. Först satt vi i sandlådan med grabbarna till opch från, de sprang in och ut hela tiden men det var alltid en pojke kvar. Sedan blev det middag, kycklingsallad. De stora pojkarna, bror och hans kompis M, åkte och spelade frisbeegolf. Sedan åkte vi till Lyckebysjön och badade, inte jag tyvärr. Hade inga badkläder. Men som L säger, "vi kan blunda". Och jag känner att alla som var med, vi var ett gäng på 10 personer, varav 4 barn, har sett en naken kvinna nångång, men det känns ändå inte okej. Men men, bada får man göra en annan dag.

Halvligger just nu i min Baden-baden på balkongen med en kopp kaffe bredvid mig, funderar också på om jag ska plantera nya blommor på balkongen eller om jag ska strunta i det. Har inte varit tillräckligt duktig på att vatnna, och dessutom har det varit stekande hett, den blandningen tyckte inte mina blommor om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0