Dag 14, 5 dagar kvar

Malmamarken, därifrån har jag precis kommit.
S och A kom och hämtade upp mig vid 9 imorse. Vi åkte då till Malmköping, vi var parkerade och klara vid 10.40 ungefär, då började dagen.
Vi gick runt på marknadsområdet en vända, köpte inte speciellt mycket, jag hann köpa två tröjor till J´s barn. Och vi hann få i oss lunch.
Sedan gick vi till Spårvägsmuseét och kikade, inte det roligaste jag sett. Spårvagnar från 1950 och väldigt gamla bussar. Vi funderade på att åka en tur med spårvagnen, men det kostade 80:- per person, så vi skippade det.
Vi gick sedan tillbaka till marknadsområdet för att handla det vi tittat ut. Jag köpte mig en jättesöt handväska vit och rosa färgad, blev helt såld när jag såg den. Sen hade jag tittat ut en systers-klocka också, en sådan man kan sätta fast i bussarongen på jobbet. Så en sådan köpte jag för 89:-. Tyvärr var det fel blå, ville ha en märkblå men det fanns bra ljusblå.
Sen så gick jag förbi ett stånd med resväskor, och kom på att min jag redan har har gått sönder. Så det blev en resväska också, för 250:-. Och självklart när man går på marknad måste man ju köpa Brända Mandlar, mums! Så det blev tre påsar med det, det är ju väldigt små påsar så de här är snart slut.


På hemvägen stannade vi vid Café Björndammen och tog en fika. Det var en utav de värsta upplevelserna jag varit med om. Det var så mycket getingar! Jag avskyr getingar! Jag får panik av getingar! Försökte äta min Köttbullemacka, men det kom getingar överallt, så medans getingarna jagade mig, fäktades jag med besticken och hoppade runt. Såg väldigt roligt ut enligt S och A, även en MC-snubbe skrattade gott åt mig. Och det bjöd jag på, hade sån panik så jag kunde inte sluta skratta. USCH OCH FY!



Jag avskyr denna insekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0