Hänt lite i alla fall

Nu har jag inte uppdaterat på ett tag, men har inte känt att jag orkat. Det har varit en femdagars arbetsvecka med extrapass, så när jag kommit hem har jag varit för trött för att sätta mig vid datorn, eller så har klockan varit för mycket.

Det har varit en arbetssam vecka, mycket att göra, underbart roligt! Vi har jobbat på i en bra takt och gjort allt vi ska, men alldeles för många patienter. Jag ska nu också börja släppa taget om min dubbelgångare M, jag har inte riktigt fattat än om hon fortfarande är dubbelgångare eller om hon nu "för all framtid" ska gå "ensam". Det får jag väl reda ut på måndag när jag kommer.

Några kollegor har bestämt sig för att gå med i en stegtävling, Stockholm-Köpenhamn(?). Och denna tävling börjar 8 februari så nu måste jag vara duktig att ta på mig stegräknaren varje dag, jag har precis börjat använda den efter flytt och allt. Så jag har inte fått in rutinen ännu.

För en vecka sedan hade jag inflyttningsfika hemma hos mig, det var riktigt trevligt. Fick lite inflyttningspresenter som jag inte hade väntat mig att få, men alltid trevligt att få presenter. Av min syster S och hennes A fick jag tre glasskålar i olika storlekar, av min moster fick jag en tulpanvas och en skål med lock i svart färg, riktigt tjusiga. Av min Morbror med barn fick jag en bakform och en fin blomma. Och av min kusin V och hennes lilla familj fick jag en fin orkidé. Av mamma fick jag nya köksknivar, några gourmétknivar dessutom.
Det var synd att min kära mormor inte kunde komma den dagen, hon hade fått och blivit förkyld. Så henne får jag bjuda över en annan dag när jag är ledig och det inte är så kallt ute.

Natten till igår lät det som att jag hade 15 elefanter hemma, jag förstår inte hur två katter á 4 kg kan låta så mycket! De sprang runt, de tumlade runt, de krockade med dörrar och alla möjliga möbler. Det var väldigt svårt att somna till det ljudet, dessutom var de tlite tomt i sängen eftersom Chippen brukar sova med mig, men han hade inte tid den kvällen. Detta oljud var även igår när jag vaknade tidigt på morgonen, hade de tumlat runt hela natten?

Idag ska jag bara vara soffpotatis hade jag tänkt, om jag inte tar en tripp till någon affär, men det får nog bli imorgon om jag känner mig själv rätt. Nu blir det lite tv innan dammsugaren åker fram och städar utt efter de 15 elefanterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0