Snöoväder och arbete

Nu har jag inte bloggat på 6 dagar tydligen, jag har väl haft annat för mig. Det har varit ganska mycket jobb, är inne på sista arbetsdagen denna vecka, en eftermiddag. Hoppas att det finns mycket att göra på jobbet idag. Har varit lugnt hela veckan, enligt mig, och det är inte speciellt roligt.

Imorgon är jag ledig så då ska jag försöka åka till Rusta och köpa den där träningsmaskinen, det blir tredje gången gillt. Det är så tröttsamt när de inte tar in tillräckligt många apparater utan man ska åka fram och tillbaka i onödan. De kan heller inte lägga undan en så man är garanterad en maskin när man väl kommer fram till butiken. Tråkigt tycker jag.

Igårkväll ringde jag min goda vän R för att boka in en kväll med lite vin och skitsnack, fick då reda på att R och R ska gifta sig i sommar, riktigt roligt. Tydligen ska jag och E vara brudtärnor också. Ska bli riktigt roligt. Då måste jag verkligen få hem den där maskinen så jag kan träna och se überbra ut i klänningen på bröllopet. Jag tycker själv inte att jag passar i klänning, men om jag får träna bort skavankerna blir det nog bättre.

Igår var det snöoväder och fruktansvärde förseningar på pendeltågen. Tack och lov åker jag inte tåg speciellt mycket, jag tar mig fram med buss. Och jag blev bara 10 minuter sen igår. Men andra blev nog ännu senare, det är tråkigt att den kollektiva trafiken ska stanna bara för att det snöar, det får man bättre på tycker jag.

Nu ska jag göra mig iordning för jobbet, börjar om knappt två timmar och jag ska gå härifrån om en kvart, så lite hinner jag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0