Pulkaåkning och promenad

Igår var jag i Å-H och åkte pulka, det var riktigt roligt. Det blev 6-7 vändor i backen sedan var det kallt om fötterna. Jag och min systerdotter tog några skrattfyllda åkningar, även snöfyllda må jag säga. Vi fick båda väldigt mycket snö i ansiktet men det var det värt.

Efter pulka åkningen igår var jag bara hemma och värmde upp mina stackars tår. Men idag har jag kylt ner de igen, har varit ute och promenerat. Gick hem till min bror, det tog ungefär 30 minuter, mötte upp hans sambo och vi gick vidare en promenad på ungefär 20 minuter till ÖoB. Efter ÖoB gick vi till centrum där jag handlade en stor vas och två förpackningar kvistar med ljus(?), sedan gick vi hem till henne och drack kaffe sedan var det dags att promenera hem igen vid tre-tiden. Men två påsar varor och en handväska över axeln började promenaden hem, hade glömt mitt busskort hemma och det var väl bra. Har gått alldeles för lite i helgen så idag fick jag ihop steg för två dagar, då är det bara en dag till som jag ska promenera in. Det hoppas jag blir imorgon.

Innan pulkaracet igår åkte jag till Rusta för att köpa en motinsmaskin som de har rea på just nu, men det fanns inte en enda i butiken, blev riktigt irriterad för rean började den 11/2 och hade då bara pågått i två dagar, och de har inte en enda maskin! Jag ringde till kundtjänst igår eftermiddag och frågade när de kunde få in nya och det skulle vara i början på nästa vecka, och jag är bara ledig en dag nästa vecka så jag hoppas att de har den på min lediga dag så jag kan åka och inhandla mig en sådan. Då kan jag hurta till det i mitt vardagsrum, varje dag om jag vill det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0