Arbete

Snart börjar en ny arbetsvecka, om knappt två timmar börjar jag jobba... Ska bli både roligt om tråkigt. Har varit ledig i tre dagar nu och jag skulle kunna vänja mig vid att vara ledig. Men det är fruktansvärt roligt att jobba också, vad ska man välja? Ligga hemma på soffan och vara fattigare än jag är, eller åka till jobbet 5-6 dagar i veckan och träffa härliga kollegor och trivas med sitt jobb. Jag väljer alternativ nummer två, men alternativ nummer ett skulle kunna få inträffa lite oftare än vad det gör i dagsläget.

Sitter och funderar på om jag ska gå till bussen som tar mig till jobbet, eller om jag ska vara hemma ett tag till och ta bussen till bussen. Det lutar åt promenaden, så att jag får ihop minst 10000 steg idag, man vet ju inte hur mycket man får gå på jobbet, eller om det blir mycket stillastående arbete idag. Tyvärr är det svårt att förutspå från min position just nu.  Måste gå om 30 minuter för att hinna med bussen, eller rättare sagt, absolut hinna med bussen! Tänkte ta en annan väg idag än den jag gick igår för att se vilken som är snabbast, och om jag genar genom bostadsområden borde jag kanske tjäna in några minuter.

Denna vecka består av en massa arbete, 6 av 7 dagar denna vecka ska arbetas, ska även få en ny "svans" på jobbet. Idag börjar en ny kollega som jag ska lära allt jag kan. Njae, nu ska jag värma på lite kaffe innan promenaden börjar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0