Fortsättning Tunisien

Det blev en liten paus i bloggandet igår, det var skönt.

Har berättat om några dagar i Tunisien, de dagarna när det hände mest. Ena dagen var vi så trötta så vi låg bara vid poolen och solade innan vi på eftermiddagen åkte tillbaka till Medinan. Det var riktigt hett den dagen vi låg vid poolen, och det fläktade inte lika bra där som på stranden, men det var solsängar istället för plaststolar som fanns på stranden.

Jag bokade även in mig på en helkroppsmassage, Berberemassage tror jag det hette. Kostade cirkus 300 svenska kr, så lite billigare än här hemma. Det var riktigt skönt, ville egentligen åka iväg på en behandling men ville inte åka ensam så det blev massage på hotellet istället. Den man åkte iväg på var helkroppsskrubb, lerbad, dricka te, helkroppsmassage och ansiktsmask, för 600 svenska. När man åkte på den behandlingen var det en bilresa på 10-15 minuter och man var borta i ungefär 2-3 timmar. 

Sista dagen åkte vi ner till stranden och var där i fem timmar, det blev mycket sola då, och mycket bad. Vi var tillbaka på hotellet vid 15-tiden och då gick vi och vilade en stund så vi skulle orka vara uppe hela natten. Vid 18-tiden kom våra hotellkompisar och knackade på och kollade om vi var redo att åka ner på stan, javisst var vi det. Så vi åkte ner på stan och kikade lite och käkade den sista middagen tillsammans.

Träffade även en väldigt rar kille där nere, han är en utav de raraste killar jag träffat. Träffade honom så gott som varje kväll. Vi, jag, J, han och hans kusin gick och tog en drink på måndagen tror jag det var, och innan drinken gick vi till A´s övernattningslägenhet som var i Medinan, gick upp på taket och tittade på utsikten över havet och Yasmine Hammamet. Sen satte vi oss på en restaurant och tog varsin öl, sedan tog vi en promenad runt Medinan och på stranden. Satte oss i sanden och tittade ut över havet. Riktigt mysigt!
J tyckte inge vidare om A´s kusin och ville inte träffa honom mer, men jag ville träffa A, så våra hotellkompisar åkte med ner till Medinan de två sista kvällarna så J gick med de och kikade medans jag träffade A. Första kvällen ensamma var vi upp på taket igen, och jag var livrädd. Inte för honom, men för höjden! Trodde jag skulle ramla ner bara jag kikade över kanten. Vi fick mycket pratat om under de två kvällarna vi hade kvar tillsammans. Han vill att jag ska komma tillbaka, och jag vill också tillbaka. Så snart är det väl dags att boka en ny resa så fort jag vet när, var och hur jag har semester. Ska ansöka om någon vecka nu under hösten/vinter och ta en resa ner. Så får man se hur allt utvecklar sig.
Vi har bytt nummer och mailadress så vi håller kontakten på så vis, och jag ska ta och försöka få reda på när det passar att jag åker ner, han bör ju inte jobba lika mycket då som han gör nu. Nu jobbar han ungefär 16-18 timmar/ dygn. Då vill jag inte åka ner, åker ju ner för att träffa honom, inte för att titta när han jobbar.

Kommentarer
Postat av: Borthy

Vad mysigt med lite kärlek! Skall bli trevligt att få följa utvecklingen! Grattis!

2010-08-17 @ 12:10:29
URL: http://borthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0