Våren har kommit, snart till min balkong

Idag har jag varit och inhandlat amplar som jag ska ha på min balkong, ska åka och köpa balkonglådor på tisdag hade jag tänkt. Och en cykelpump, för jag tror att jag har lagat min cykel! Den har varit trasig i snart två år och nu tror jag att jag har lagat den. Måste ta en test-tur innan jag är helt säker. Men det verkar som om den är hel igen. Så då kan jag börja cykla till och från bussen som tar mig till jobbet. Ska bli skönt att få röra på sig lite. Har ju en cykel inne men måste erkänna att jag inte har kommit igång så bra på den ännu. Måste komma igång med den också.
Idag var jag även och köpte frön så jag kan odla lite örter. Det blev Dill, gräslök, persilja och basilika. Skulle vilja odla timjan också, men har inte hittat några fröer till det ännu.
Nästa vecka på jobbet kommer bli en mardröm gissar jag på. Har tre morgnar på raken. Och jag är inte ett fan av att gå upp tidigt på morgonen. Men OM min cykel är hel kommer jag i alla fall vara vaken när jag kommer fram till jobbet.

Jaha, kanska ska dra fram dammsugaren och städa lite. Men vet inte om jag vill det, är inte speciellt lockande må jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0