Snart helg igen

Nu är det snart helg för Svenssons, men min helg har redan börjat. Har på något klokt vis fått till en tredagars ledighet denna helg. Så jag är nu ledig ändå tills på måndag kl 14,00. Ska bli väldigt skönt att få vara hemma ett par dagar och plocka och ordna lite.

Imorgon ska jag ta en tripp till Polisen och skaffa mig ett pass för sommarens resa till Tunisien, jag och en kompis tar en tripp till Hammamet(?) en vecka. Ska bli riktigt skönt att få komma iväg någon annanstans än huvudstaden i detta avlånga land. Synd bara att det inte är imorgon vi ska åka, vill känna lite sol och värme nu. De senaste dagarna har det varit fruktansvärt dåligt väder, snöblandat regn. Usch och fy! Enligt vädret ska det bli finare i helgen, hoppas det!

Imorgon ska jag också iväg och handla balkonglådor, tredje gången gillt! Ska köpa en litet "växthus" också att ha på balkongen, och så såg jag en fin hylla som jag skulle vilja ha, får se om jag får med mig den hem. Gissar på att det blir lite fullt i min shoppingvagn med "växthus" och balkonglådor. Men man ska aldrig säga aldrig.
Jag ska försöka komma iväg och köpa lite blommor också så jag kan börja plantera lite i lådorna, så det ser lite uppiffat ut på min just nu tråkiga balkong, vill även skaffa sånt där "konstgräs" eller vad det heter, den gröna mattan. Men den blir däremot bökig att få hem skulle jag gissa på. Men får väl fixa till det på något sätt.

Ska också kolla hur "kattskyddet" ser ut och vad det är för storlek på det, kanske ska införskaffa mig en sådan också så jag slipper ha grabbarna i koppel på balkongen. Känner på mig att jag kommer glömma gå till djuraffären imorgon men då får jag väl göra det en annan dag. Man kan inte komma ihåg allt hela tiden, och eftersom jag är ledig nu så har jag ställt in hjärnan på låg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0