Powernapar är verkligen underskattade

Idag har jag jobbat förmiddag, tycker om att jobba förmiddag, men blir så fruktansvärt trött efter jobbet. Så för att jag ska fungera som människa behöver jag mig oftast en powernap, och dessa är verkligen underskattade. Har precis "vaknat" ur min powernap på knappa 30 minuter, och är genast mycket piggare än innan jag tog mig min powernap. Somnade inte men fick i alla fall vila hjärnan och ögonen en stund. Det är fruktansvärt skönt, ligga där vaken men koppla bort alla ljud och inte tänka på någonting, och när man har powernapat klart vaknar man upp och är piggare. Så nu kanske jag ska göra mig trött igen genom att ta en cykeltur i vardagsrummet.

Kan verkligen säga att jag är glad över att jag åkte och impulsköpte min Mini-PC, det är riktigt skönt att få sitta eller ligga i soffan och surfa ibland, kommer nog bli ännu gladare när sommaren kommer och man kan sitta ute med datorn och göra det man gör bäst, betalar räkningar, surfar bland annat. Och ett och annat inlägg komemr väl från balkongen i sommar=).

Fick reda på idag att semestrarna ska vara klara, men det jobbiga är att jag har glömt bort vilka veckor jag ansökte om, tror det var 29-32. Måste dubbelkolla det med cheferna så man sen kan boka sig en resa utanför detta avlånga land. Och dessutom planera för kattvakt som jag måste skaffa innan jag åker någonstans.

Jag har blvit väldigt sugen på att skaffa mig en hund, men tyvärr fungerar det inte med mitt jobb. Så jag satt och funderade på om man ska vara fodervärd under någon/några veckor i sommar, så jag känna på hur det är att ha ensamansvar för en hund, har bara haft hund men familjen när jag bodde hemma och då var det inte bara jag som hade ansvar för att hunden skulle ut och motioneras. Får se om jag spinner vidare på idén, kanske inte är det lättaste att hitta en hund som passar till mina kissar och är så pass uppfostrad som jag vill att den ska vara. Dessutom kanske de inte vill lämna bort hunden till en okänd människa så där. Men annars en ganska bra idé tycker jag.

Detta är nog det längsta inlägget på länge, får se när nästa långa inlägg kommer ut. Har väl haft en liten torka tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0