Balkongblommor!!

Nu äntligen har jag fått till det med blommor på balkongen, riktigt mysigt blev det. Har inte blivit klar ännu eftersom alla blommor inte tål frost, och gissningsvis så är det risk för frost fortfarande.
Det har varit riktigt bökigt med balkongen de senaste veckorna, först tänkte jag åka till Bauhaus för att köpa balkonglådorna, men sedan såg jag i ett reklamblad att ÖoB skulle ha billiga lådor, så då åkte jag dit. Såg då att de inte hade några lådor som man hänger fast på räcket utan sådana man skruvar fast. Och visste självklart inte om jag kunda skruva fast de, så jag köpte inga lådor. Det blev bara tre amplar.

 



När jag kom hem såg jag att jag visst kan skruva fast och så mätte jag hur brett det skulle vara så jag hittade rätt storlek på "ställningen". Åker tillbaka till ÖoB, finns inte i rätt storlek. Tar mig till Claes ohlsson där jag vet att det finns sådana man hänger fast, men själva upphängningsanordningen var slut! Så då köpte jag mig bara lådorna för att komma tillbaka i veckan därpå, alltså denna vecka. Så igår var jag och köpte upphängninsanordningen och ännu en låda.

 

Odlar även en massa örter, eller en massa och en massa. Det är 6 olika sorter. Så här ska det ätas örter i sommar! Odlar timjan, mejram, dill, gräslök, persilja och basilika.

Så här trevligt ser mitt Café-bord ut:
Lite pollinerat men mysigt ändå=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0