Skogsmullen är hemma, med två oinbjudna gäster



Idag har jag spenderat några timmar i skogen, det blev väl ungefär tre timmar. Vi gjorde upp en eld så vi kunde grilla korv. Elden gjorde vi upp i på pinnar, men vi fuskade lite. Hade med oss tändvätska, men korven blev grillad=).
Efter lunchen gick vi runt i skogen och letade svamp, och det hittade vi några, har ingen aning om hur många liter/kg det blev, sammanlagt om man räknar alla svampar gänget plockade blev det nog nära inpå ett kilo. Vi hittade taggsvamp, höstkantareller och några brontokantareller. Vi hittade också lite blåbär och lingor, inga mängder som blev plockade, vi såg dessto mer.

Våran fina eld

Fingersvampsbebisar

Några svampar och ett blåbär


Skalbagge

Svampareller

Höstkantareller


Jag hade med mig två oinbjudna gäster hem, två fästningar!! Jag Såg de när jag var på väg in i duschen och tänkte att det säkert bara var lite jord, men de satt fast! Och jag tycker verkligen inte om fästingar, inte mina kompisar. Så så fort jag kom ut ur duschen åkte pincetten fram och tända ljus, sen dog de! HAHAHA!! Det där ska föreställa ett häxskratt.

Efter våran lilla tur i skogen åkte jag hem till min syster och spenderade några timmar där, vi kollade på present till mormor, som visst fyller 80. Inte 81 eller 83, hmmm... Inge bra att inte ha koll på hur ung mormor blir. Men jag visste att det var något med 80 i alla fall=).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0