Rekommenderar en väldigt bra bokserie.

Idag lästa jag ut den sista boken i den självbiografiska serien av Lotta Thell. Riktigt bra serie, det var väldigt svårt att lägga bort boken, så jag var tvungen att bestämma mig för att jag skulle bara läsa ut det kapitlet jag läste på och sedan lägga bort boken.  Serien är fem böcker lång och handlar om Eva, heroinmissbrukare. Om hennes liv från tonåren och kollektiv till vuxen och mor.

I första boken, Utan en tanke, får man läsa om Evas tid på Hasselakollektivet. En hemst period för henne och alla andra "intagna".
I andra boken, I skuggan av värmen, får man läsa om Evas liv efter kollektivet, nu är hon i tidiga tjugoårsåldern. I denna bok träffar hon även en man, en man,Erik, man inte kan tänka sig vill vara tillsammans med en heroinmissbrukare.
I tredje boken, Bortom ljus och mörker, får man läsa om Evas och Eriks kamp om en heroinfritt liv.
I fjärde boken, Kärleksbarn, behöver nog inte säga så mycket, titeln berättar nog det mesta=).
I femte och sista boken, För kärleks skull,  får man läsa om Evas kamp mot och för Erik.

Väldigt bra böcker om du tycker om självbiografier och sanna berättelser. Jag var helt fast i en månad som det tog för mig att läsa ut alla fem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0