Mamma??

Läste rubriken på Alex Schulmans inlägg idag, att om man petar bort snor på barn är man en mamma, eller det är ett mammabeteende rättare sagt. I sånna fall är jag troligen en bra mamma, i framtiden. Jag vet inte hur många jag petat bort snor på, haha, trevligt ämne att skriva om. Både på barn och på vuxna, de vuxna har varit patienter på jobbet. Så då har jag självklart handskar på mig.

Nu över till min förbannade dammsugare, som dog mitt under min dammsugning, eller precis när jag har en plätt på typ 2x3 m kvar i hela lägenheten. Tror det är överhettad, eller möjligen att påsen är full. Påsen är nog proppfull men jag tror nog att det är överhettningen. Jag som nästan var på städhumör, behövde städa så det var bara att dra fram dammvippa, dammsugare och snart kommer skurhinken fram. Så fort jag har fått den lilla plätten dammsugen. Sedan är det bara disken kvar, och där finns det lite grann. har jobbat hela helgen och dessutom var jaghem till min syster i lördags efter jobbat och åt middag. Och igår somnade jag på soffan. Så disken har fått vänta tills idag.

Har haft en ganska bra helg på jobbet, lördagen var ganska hektisk, men det var väldigt kul att ha något att görahela tiden. Och söndagen var lugnare, men då var vi en extra personal, det hjälpte ganska mycket faktiskt.

Denna vecka har jag fyra kvällar och en morgon framför mig. Och i helgen ska jag hem till R och R´s nya lya. Ska bli riktigt trevligt. Enligt R så kommer jag älska lägenheten, och det komemr jag säkert göra, det var visst en ganska nybyggd lägenhet. Några år gammal bara. Ungefär 4-5 år gammal. Och det är ju så gott som helt nytt=). Tillskillnad från min lägenhet som är byggd någång på 60-talet.

Nu ska jag fortsätta prata med S i telefon och sedan se om dammsugaren är botad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0