Behov

Jag har kommit fram till att jag har behov av lite köksartiklar(?). Så det tänkte jag nog åka och köpta imorgon när jag ändå är ledig. Jag är i behov av en vattenkokare, nej jag äger inte en sådan. Så jag kokar vatten på spisen, det fungerar ju det med men jag gissar på att det drar mer el, det tar mer tid också, beroende på vilken kastrull jag väljer. Har en som tar väldigt lång tid på sig att börja koka, och en som det kokar på bara några minuter.

Funderar också på att köpa ett våffeljärn, har varit väldigt sugen på våfflor vid några tillfällen, men lite svårt att göra våfflor utan våffeljärn. Det går säkert att steka våfflor men det blir inte samma smak kan jag tänka mig.

Dessutom måste jag köpa en stekspade, nej jag äger inte en sån heller. Jag vänder t.ex. ägg med min slickepott, som nu har börjat smälta så jag är i stort behov av en stekspade. Så jag ska nog passa på att köpa en sådan också när jag ändå håller på=).

Vattenkokaren har jag störst behov av, med tanke på att det är te-tider nu. Är väldigt frussen av mig på kvällar så då slinker en varm kopp te ner ganska lätt.

Just nu sitter jag och väntar på varor från netextra, varorna skulle levereras mellan 20-22 ikväll, hoppas de kommer så tidigt som möjligt så jag kan sova snart=). Börjar bli lite småseg, har nog inte återhämtat mig från nattpasset riktigt än. Blev riktigt förvånad när klockan ringde imorse, trodde det var ett skämt, men det var det inte kom jag fram till efter en stund. Då var det bara att stiga upp och göra sig iordning för jobbet.

Nu ska jag tända lite ljus och fortsätta vänta.

Kommentarer
Postat av: S

Haha! Ja det där med slickepotten är bra... Och den var inte bra att steka ägg med! Jag lyckades nog smälta den lite till när jag skulle vända på våra ägg sist... Hmm... Inte bra! :( Men det kanske är bra, för att en stekspade borde du ha införskaffat för läääänge sen. Samma sak med en vattenkokare som du har snackat om hur länge som helst c",

2009-09-10 @ 10:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0