Oj, vilken dag

Idag var det dop för min kusins barn E, lååångt härifrån. Bilresan dit för tog ungefär två timmar, helt sjukt långt bort, vi tog visst den gamla vägen och därför tog det så lång tid. Man skulle ta färja hit och dit och allt möjligt, alldeles förvirrande. Fram kom vi, dock sent. Vi missade färjan med knappt tio minuter, så då fick vi vänta på nästa i 30 minter, och sedan var det färja nummer två som vi inte missade tack och lov. De sköt till och med upp dopet några minuter för att vi skulle hinna komma fram och slippa stampa in mitt i dopet.

Dopet var väl fint, kunde inte koncentrera mig eftersom jag och min kusin har haft en liten dispyt och inte pratat med varandra sedan i mars. Men förhoppningsvis kommer vi över denna dispyt snart. Jag berättade i alla fall att jag var besviken på henne så vi får väl prata ut om det här snart hoppas jag. Lilltjejen var i alla fall söt, som många andra barn är. Väldigt liten dock.

Hemresan tog 1 timme och 40 minuter, och jag hade väldigt ont i rumpan efter alla sittningar idag. Och nu sitter jag igen, fastän jag klagade för tio minuter sedan på att jag hade fruktansvärt ont i rumpan. Men snart blir det upp och laga mat, om jag hittar något trevligt att laga. Skulle bara vilja ligga på soffan och slappa resten av kvällen, men det funkar tyvärr inte, har en trave disk att ta hand om.

Imorgon gör jag nog inte så mycket, får besök vid lunch och sedan har jag inget planerat under eftermiddagen, blir väl att plocka ihop tvätt till tvättstugan jag har direkt efter jobbet på måndag. Och sedan blir det kryssning på tisdag, får hoppas att E kunnat byta bort sitt pass så hon också kan följa med. Men det märks.

Nu ska jag väl ta hand om disken och sedan ordna mig någon middag antar jag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0