Nyvaken

Nu har jag två saker att skriva om helt plötsligt eller egentligen två i en=).

Jag fick åka hem lite tidigare från jobbet idag, så jag gick vid ungefär 6-snåret, bytte om till mina privata kläder och satte mig på bussen med musik i öronen. Kom hela vägen med buss nummer ett, ser att det är nära inpå 10 minuter kvar tills tuben ska gå så jag passade på att köpa ett nytt månadskort, köpte mig ett lila Access(?) kort. Och skulle gå och ladda kortet i automaten, när jag märker att mitt kontokort är borta!! Då jag puckot (jag såklart) glömt kontokortet i arbetskläderna på jobbet, en halvtimmes bussresa bort! Så nu har jag inget kontokort förrens på måndag, om jag inte åker till jobbet och hämtar det förstås, men det är inte så roligt att åka till jobbet på en ledig dag för att hämta något man glömt.
Tog i alla fall tuben och satte mig och väntade på buss nummer två när jag ser en fågel, med en amputerad fot. Tyckte så synd om den fågeln som gick där och haltade och inte hann med sina kompisar. Tur att pippin fortfarande hade sina vingar kvar. Undrar vad som hänt fågeln eftersom den inte hade någon fot kvar, men benet var kvar. Stackars fågel.

Kom i alla fall hem och ringde min syster för att se om hon skulle till skolan som ligger grane med mitt jobb. Men det skulle hon inte=(. Så det blev inget kontokort den vägen. Jag klarar mig utan kortet under helgen men ofta blir man ju sugen att köpa något just när man inet har några pengar, och det kan man ju säga att jag inte har för tillfället, förutom tjugolappen i plånboken och min lilla gris som har x-antal enkronor i magen. Tur att inte busskortet går ut förrens på tisdag, annars skulle det vara jobbigt utan kontokort OCH busskort. I allra värsta fall blir det en tripp till jobbet i helgen. =(

Ända sedan jag kom hem har jag legat på soffan och sovit till och från, somnade någongång vid 8, vaknade vid nio, somnade om ganska fort, vaknade av att telefonen ringde kvart över 11. Så jag missade 45 minuter av ett tv-program jag brukar titta på på vardagar. Somnade sedan någongång runt 12 och vaknade nu strax efter fyra. Så jag har sovit ganska bra idag=).

Nu ska jag fortsätta på mitt te och fundera på vad jag ska äta till middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0