Ännu ett hästpass på ingång

Fick nyss ett samtal från bemanningsassistenten på jobbet som frågade om jag kunde ta ett nattpass idag också och få sov dag imorgon, och tack och lov kom jag ihåg att fråga om jag får övertidsersättning, och det får jag. Så då tackade jag självklart ja till erbjudandet, så inatt tillkommer det nog ett inlägg gissar jag på, beroende på hur mycket vi har att göra förstås.

Jag har också suttit i telefon en stund på morgonen och ringt till ett bostadsföretag angående en lägenhet som stått ledig brevid min syster i en och enhalv månad ungefär, och den är visst intern enligt damen på andra sidan telefonluren. Det var en lägenhet från den bostadsförmedlingen som skulle ligga ute för "allmänheten" men det gjorde den inte, så tydligen var den redan färdigannonserad.
Kvinnan som "äger" lägenheten jag bor i nu ringde också under förmiddagen och ville träffa mig i helgen, fick då en jobbig känsla i magen om att hon hade hittat någon annan som skulle hyra den istället, så då satte jag mig vid datorn och kollade vad det fanns för lägenheter ute, och så lade jag intresse på fyra stycken i ett område där jag itne vill bo=(. Bara för säkerhetsskull. Ibland stämmer min magkänsla, ibland inte. Hoppas att den inte stämmer just nu. Visst jag skulle kunna bo i det området där jag sökt lägenhet nu en stund, men inte allt för länge. Det är itne det bästa området, har länge skämtat om att för att ens åka förbi det området behöver man ha pass.... Och jag äger inget pass hur ska jag då kunna bo i området??
Det är nog inte så illa som man tror och hör, men det är inte lika bra som här.

Igår skrev jag ju att jag kände mig hängig och inte har tid att bli sjuk, idag känns det bättre=), så jag kanske bara hade sovit dåligt. Hoppas hoppas hoppas. Annars bryter det nog ut imorgon när jag är helt slut och på väg hem från jobbet.

Nu ska jag väl försöka packa ihop mig till jobbet ock äta lite frukost kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0