80-års kalas avklarat

Är hemma sedan 30 minter från mormors 80-års kalas. Det var väldigt trevligt.

Dagen började med en lägenhetsvisning kl 11.00. Kom fram ganska precis 11.00 och ringde då på dörren. När dörren öppnas känner jag igen den boende. Det var min gamla kollega. Blev lite småpaff och när jag sade "vi är till och med gamla kollegor" sade hon " ja, jag tyckte att jag kände igen dig."
Vad är oddsen?
Lägenheten var väldigt fin, tyckte inte riktigt om köket men det går alltid att ändra, det jag inte gillade var att de hade målat väggarna blåa, inte ljusblåa och inte mörkblåa mer åt det turkosa hållet.
Skulle väldigt gärna flytta in i den lägenheten, så jag hoppas att jag får den. Ska ringa till bostadsföretaget och se hur lång tid det tar för de att bestämma sig för vilken hyresgäst de tar.

Åkte sedan direkt till "kalaset", det hade inte börjat men kände att det är onödigt för mig att åka hem och sedan tillbaka så jag åkte direkt dit där kalaset skulle vara och började då förbereda inför festen. Bakade min paj, fick tyvärr ingen bild innan det blev uppäten men fick en bild när ungefär halva var kvar.

 


Strax innan vi skulle äta middag fick mormor presenten från barnbarnen, och det var en överraskning så jag tog undan mormor och skulle "visa min paj", när hon sett den så sade jag, "jo, mormor vi har en liten överraskning till dig" och sedan var det "ögonbindel" på. När presenten var framme fick jag leda henne fram och sedan var det lite "frågesport". Texten var:
Det är 2 i 1
Den är både hård och mjuk
Du kan bli avslappnad i den
Sedan fick hon gissa och första gissningen var ett badkar
Nästa del i texten var:
Du kan somna i den
Och gissningen var en filt
Sista delen i texten var
Den passar i ditt vardagsrum
Och hon gissade en fotölj, och det var rätt!

Så mormor fick en fotölj av sina barnbarn, och hon blev väldigt glad och fällde ett par tårar, vilket jag också gjorde, och blödig som jag är kan jag inte hålla tillbaka.

Jag åkte hem tillsammans med min syster som bor i närheten, vilket är väldigt skönt. Komma hem i tid och slippa fyllan som alltid blir när släkten träffas tillsammans.

Min söta mormor

Det syns att hon levt 80 långa och hårda år, men hon är söt för det=).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0