Usch vilka korta och mörka dagar

Idag tittade solen fram för första gången på länge, och det var härligt att behöva kisa när det blev ljust och härligt.
Vaknade och mötte solljus genom balkongdörren, det var så härligt att vakna av lite ljus istället för det gråa regniga som varit de senaste veckorna.
Idag har jag inte gjort så mycket, packad tre flyttkartonger fulla med sängkläder, handdukar och porslin. Vet inte om jag ska ta och fylla en till med saker från städskåpet, allt som inte används därifrån. Kan ju inte påstå att jag kommer ställa mig och stryka någonting nu innan flytten så den kan jag packa ner, och kommer inte spika upp något heller, så spikar och liknande kan åka ner, men hammaren behåller jag uppe ett tag till.

Har än så länge 7 kartonger fyllda med allt möjligt, och nu ännu mindre kvar att packa ner. Bara kläder och lite porslin kvar, känns skönt att ha det mesta nerpackat och slippa stressa dagarna inna flytten då jag tänkte koncentrera mig på städningen som ska göras, då slipper jag vara här hela lördagen efter jag flyttat. Då kanske jag bara behöver spendera någon/några timmar här och sedan kunna koncentrera mig på att packa upp. Frågade min syster om hon kunde köra hem mig till nya lägenheten på lördagen med alla städattiraljer så jag slipepr åka buss med dammsugare och skurhink, och det skulle hon nog kunna ordna. Vad härligt att man har så hjälpsamma syskon och vänner, S ska också hjälpa mig med flytt och städning den helgen. Hon e så snäll hon=). Min lilla S!

Imorgon har jag en helgdag på jobbet framför mig, känns inte allt för roligt, men är man där kan man lika gärna vara där ett tag. Om det fortsätter som de senaste veckorna på jobbet blir det inga problem. Igår kändes det som jag åkte hem direkt efter jag kom till jobbet, dagen gick riktigt fort.

Nu ska jag försöka få lite ordning här hemma, det märks att det snart är flytt, rörigt och stökigt, snart blir det ordning igen=).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0