Lördag

Nu är det lördag, och sex dagar kvar till flytt, känner att jag har kommit i ordning ganska bra här hemma. Idag har jag flyttat ut allt ifrån klädkammaren och städat där inne. Så nu står det en massa saker i köket, tur att köket är stort i denna lägenhet.

Idag har jag jobbat, och det har varit en riktigt bra dag på jobbet idag, har trivts jättebra, har varit mycket men ändå lagom. Kunde till och med hjälpa till på en annan sal och skicka ut "mina" kollegor på lunch. Med "mina" kollegor menar jag mina USK-kollegor. Klockan var strax efter halv 1 och de hade fortfarande inte kunnat komma ut på lunch, och medans ci hade det lugnt inne hos oss gick jag dit så de fick komma ut och äta.

Imorgon har jag inte mycket planerat, lite tv, men annars gissar jag på att det blir städ inför flytten, så har man mycket gjort redan innan flyttlasset går, slipper jag vara instängd här så länge nästa lördag, utan kan komma hem i någorlunda tid till nya lägenheten.

På tisdag får jag hämta nycklarna till nya lägenheten, de säger att man får hämta de efter 12.00, men de har lunchstängt mellan 12 och 13, varför säger de inte bara efter 13.00 i sånna fall? Hoppas att det inte tar så läng tid för att hämta nycklarna, jag börjar jobba 14.00 den dagen och måste hinna med bussen som går 13.25 för att hinna till jobbet i tid. Jaja, det ska nog gå att ordna.

Jag har inte så mycket mer att skriva om tror jag, i sånna fall kommer jag väl på det. Vill i alla fall komma iväg till IKEA igen, men absolut inte med buss. Vill köpa en hylla som väger 10 kg och är 178 cm lång, lite jobbigt att ta den på bussen. Vill dessutom köpa nytt porslin, det går ju att ta på bussen, men inte hyllan.
Får se om någon vill åka med mig någon dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0