Galna-grissjukan-vaccin

Jobbet har börjat vaccinera personal mot galna grissjukan, jag har ännu inte tagit vaccinet eftersom man ska ta det inför en ledighet! Så man inte behöver ringa sig sjuk om man skulle få kraftiga biverkningar så som influensan.
Jag tycker det är dåligt som attan att man inte kan få en karensdag av landstinget, varför ska man behöva ligga sjuk när man väl är ledig? Man jobbar ju annars häcken av sig och när man väl är ledig vill man hitta på något och passa på att träffa vänner, men nej de tycker väl inte att man ska göra det när man är ledig, utan ligga sjuk, om man skulle få biverkningar.
Visst jag förstår att det blir dyrt om alla ska få en karensdag om man blir dålig, men det är väl så mycket billigare än om folk skulle avstå vaccinet, för att man inte får en karensdag gratis, och ligga sjuk i riktiga grissjukan i 1-2 veckor? Inte för att jag tror så många skulle svatå på grund av en karensdag, men man vet inte vad folk tycker. Man förlorar ju ganska mycket av att vara hemma den där karensdagen.

Nu ska jag äta frukost och göra mig i ordning för jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0