Konstig fredag...

Dagen började ganska bra, vaknade vid nio-tiden någon gång. Fixade och donade och satte mig sedan på balkongen 40 minuter för att få lite färg. Sedan var det dags att åka till jobbet.
Arbetsdagen började bra, sedan blev det bara rörigare och rörigare, datorer slutade fungera så då fick jag pussla ihop en "hel" dator från ett annat ställe dit där den var trasig. Bara det tog ungefär 30 minuter, trodde först att det "bara" var skärmen som var trasig eftersom den inte ville reagera. Så jag hämtade en skärm från en annan sal, inte heller den fungerade. Då hämtade jag även "burken" från den andra salen. Då fungerade det. Men inte allt som vi ville skulle fungera. Men vi hade en dator i alla fall.

När jag väl sen skulle hem så kom bussen, men chauffören sprang väldigt fort in, så antingen var han väldigt nödig, eller riktigt sjuk. Fick aldrig reda på det för det kom en annan buss som körde istället för den nödiga/sjuka. Den nya chauffören körde som en galning, inte riktigt men nästan. Bromsade väldigt häftigt och körde på många trottoarer. Och vid två hållplatser stog bussen still i nästan fem minuter, och stop knappen fungerade inte heller. Buss resan som brukar ta ungefär tjugo minuter tog igår en halvtimme. Så jag blev lite purken så jag tog bussen hem den sista biten, där jag brukar promenera i vanliga fall. Tjänade inte lång tid men jag tjänade fyra minuter=).

Idag är det dags att jobba igen, hoppas datorerna fungerar och att bussen inte är sen ikväll. Då blir det inte roligt. Börjar jobba klockan sju imorgon, vill gärna sova de där tjugo minuterna extra.

Snart bär det av ut i solen=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0