Skola i höst? Eller jobb?

Min Chef tog mig åt sidan i fredags morse och berättade att hon och vårdchefen på avdelningen tyckte att jag ska söka till skolan till hösten, i fall jag inte skulle få stanna kvar på jobbet. Det är massa besparingar i hela företaget så de vet inte om alla får jobba kvar. De gör allt de kan för att alla ska få vara kvar men de vet inget ännu. Möjligen att jag kan få besked innan sommaren om jag får jobba kvar eller inte. Så de tycker att jag ska söka till Högskolan för att se om jag kommer in och ha det som en säkerhet om jag inte får jobba kvar, om jag kommer in förstås. Så idag satt jag och min syster och kollade på studera.nu och så skulle jag söka in bara för att se, men då gick inte det ännu. måste få hem nån PIN-kod först, och den borde väl komma i början på veckan. Så får jag väl söka in till skolan och se hur det går.

Idag var kalas nummer två, det var trevligt, inte så många där eftersom födelsedagsbarnet har vattkoppor. Men några var vi och trevligt var det. Tårta och ballongkrig var det mellan de två barnen som var där. Och massa snack för oss vuxna. Lilltjejen fick massa kläder, det behövs ju alltid till de små. Av mig fick hon en morgonrock/morgonklänning. Den ser ut som en klänning men är en morgonrock om ni förstår vad jag menar. Och en långärmad tröja. Allt passar hoppas jag, halsen var lite liten på tröjan men OM det skulle vara lite tajt behöver man ju inte dra upp den hela vägen.

Lilltjejen skulle sen åka hem till sin pappa så då var jag och min syster ensamma hos henne, och då hann vi snacka lite skit och sedan blev det middag, typ köttfärsgryta(?) eller något liknande. Sen var hon så snäll så hon körde hem mig, var riktigt skönt så jag slapp gå och frysa min promenadväg hem. Så jag kom hem nästan varm.

Jag ska nu plcoak ihop lite papper jag behöver ha med mig till jobbet imorgon och sedan se om det finns något roligt på tv´n. Hare hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0