Kalas nummer ett avklarat

Igår gick kalas nummer ett av stapeln, kom dit vid 17.20 ungefär, sen gick humöret bara utför. Det första min kusin säger när jag kommer in genom dörren är "Jag har en bebis i min mage", som om jag inte visste det, och som att det inte syns. Den första meningen fick mitt humör att gå nedför, visst d e roligt att hon är gravid men hur i h**vete ska de ha råd? När ingen har ett jobb. NU när hon är i 5-6 månaden sitter hon och söker jobb, som om någon vill anställa nån som ska föda om några månader. Vet inte riktigt vad hon tänker på. Men det är inte mitt problem.

Det bjöds på mat, nån konstig pastasallad med majonäs och cremefraiche, inget jag gillade. Sen var det riktigt segt ända tills Singstar kom fram vid sju-tiden. Jag kände nästan ingen där, hade väl träffat 2-3 som var där. Och alla pratade med varandra så jag var lite smått utanför, det gjorde också mig på dåligt humör. Tillslut blev jag på lite bättre humör , och sedan på sämre humör och då var det dags att åka hem. YES!

Var hemma ungefär kvart över 11 igår, sökte på SL´s hemsida på mobilen så jag visste hur jag skulle komma hem, tider och sådant, den säger att jag skulle vara hemma halv 12 för att bussen från tåget och hem till mig visst bara går en gång i timmen på helgkvällar, men när jag promenerat från tåget och nästan var hemma, vad kommer bakom mig?? Jo bussen som inte skulle gå enligt SL. Då blev jag på lite dåligt humör igen. Men hem kom jag.

Idag är jag på bättre humör, kanske för att jag vet att dagens kalas blir roligare. =)

Snart ska jag gå till kalas nummer två för denna helg, sen blir det hem och städa och laga mat. Ska shoppa lite emellan också=).

Ha en trevlig dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0