Helg full med kalas...

Denna helg är det många kalas på gång, ska på 20-års kalas för min kusin(den gravida jag nämnt i ett tidigare inlägg) och ett tre-års kalas, min systerdotter som blivit sjuk i vattkoppor lagom till sin födelsedag.

Idag är det kalaset för min kusin, vet inte riktigt vad jag ska säga till henne om graviditeten, har inte sagt något om den ännu, får väl gratulera henne för den också antar jag. Känns inte direkt som om jag kan säga vad jag tycker om just den graviditeten til henne, hon kan inte ta vissa kommentarer. Men det ska bli trevligt att träffa henne och resten av släkten.
 
Imorgon är det kalas för min systerdotter, som visst har fått vattkoppor, tur att jag har haft det. För hoppningvis får jag inte bältros, men varför skulle en frisk 20 åring få bältros? Vilka tankar jag kommer in på.
Jag tror inte det komemr komma alldelles för många till kalaset eftersom hon blivit sjuk, men kalas måste man ju ha ändå. När det varit inbokat ett tag. Så de som vågar komma får komma enligt min syster=).

Igår var det lugnt på jobbet, och så ville kvällspersonalen skicka hem oss tidigt men det gick inte riktigt, det blev inte godkänt av "chefen". Men tidigare kom jag iväg i alla fall så jag kunde shoppa lite.
Köpte present till min kusin, fint var det. Vill också ha!! Och då köpte jag två långärmade tröjor till mig. Mina tröjor börjar bli lite stora och så har jag nästan bara tröjor med luva, och det ser lite dumt ut ibland. Så nu köpte jag utan luva. Köpte dessutom en resväska, det kan ju alltid vara bra att ha, kanske till kryssningen om jag inte kan komma på vad jag vill ha på mig. Igår var det bra att jag köpte den för det blev lite tungt med matkassen, så då kom den till användning på en gång.

Igår gick jag och lade mig i sängen redan vid åtta nångång, somnade strax efter nio, var helt slut igårkväll. Vaknade vid nio i morse men låg och drog mig till halv elva, sen var det frulle som stog på listan. Snart ska jag ringa min syster och fråga om hon ska på kalaset idag, så jag kanske kan få samåka, det är ganska långt till min kusin. Tar väl en timme kommunalt. Och en halvtimma med bil. Hon skulle inte dit fick jag reda på nu, så jag får åka kommunalt. Det funkar ju det med, men tar längre tid.

Ha en trevlig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0