En helg full med jobb

Nu är helgen avklarad, helgen på jobbet. Så nu är jag ledig tre helger på raken! Ska bli riktigt skönt. Det var lugnt på jobbet hela helgen, i alla fall på salen där jag var. Så jag kunde ta mig hemåt en timme tidigare i lördags, så jag var hemma till halv tio i stället för halv elva. Då hann jag till och med se vem som vann melodifestivalen, helt fel låt tycker jag. Men hon kan säkert gå lång i Eurovision, men man ska inte ropa hej ännu. Kan gå riktigt dåligt också. I söndags var det också lugnt, så jag kom hem och var lite småtrött, var helt bombis på att jag skulle jobba förmiddag igår(måndag) så då kunde jag ju inte lägga mig och sova middag, men sen kollade jag i mina almanackor, och där står det att jag jobbar eftermiddag. Tråkigt värre.

Idag har jag varit en snabbis i centrum och handlat lite till kylskåpet, och två selen till katterna, är livrädd för att de ska ramla ner från balkongen så jag har kommit på att jag ska ha de i koppel på balkongen, så att de inte ramlar ner=). Satte på selena på båda killarna och det var lite läskigt, men sen var det roligt att komma ut på balkongen tyckte Cosmos, Chippen var för feg, kommer nog vara det ett tag till. Köpte även ett nytt halsband till Chippen eftersom han inte kunde behålla det andra på. Så nu har jag ett där det står mitt mobilnummer i OM han någonsin skulle springa bort.

Nu håller jag på ett fundera på om jag ska ringa min syster och fråga om hon har möjlighet att köra mig till Kungens Kurva någon dag så jag kan lämna in min cykel, den är trasig och jag kan inte laga den själv, har redan försökt. Den är bara två år gammal så jag vill ju inte köpa en ny riktigt än.
På något sätt har trampan lossnat ända upp vid kedjan, och skruven som ska hålla fast trampan "passar" inte, den vill inte fästa i gängorna. Jobbigt jobbigt, var till och med och köpte något konstigt verktyg för att jag skulle få fast den själv men det fungerade inte.

Snart ska jag börja laga mat, bankad kyckling med bulgur och Tsatsiki. Mums!! Har ungefär två kilo kyckling i frysen så det kanske är dags att börja äta den.

Idag blev jag kallad på en visning på en lägenhet, på måndag klockan 8, vem vill vara uppe så tidigt!? Tur att jag jobbar kväll den dagen så jag slipper byta i sista sekund. Denna har jag avancerat från plats typ 55 till 38=), på två månader. Den var färdigannonserad i mitten på januari, och nu kallar de till visning. Föregående hyresgäst hade visst inte flyttat ut, så nu har de väl det. Hoppas man kan få inglasad balkong där, så slipper mina killar ha sele på sig.

Ha det hej hej!

Kommentarer
Postat av: S

Vad skönt att du är ledig nu ett par helger nu! Då får vi leka om jag kommer hem någon helg. Jag är ledig hela vecka 15, tillochmed måndagen vecka 16! Då får vi äta din pippi med tsatsiki och bulgur. =)

2009-03-17 @ 19:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0