Ännu en helg med jobb

Denna helg jobbar jag, har blivit väldigt mycket helger på sistone men när jag jobbar klart denna helg är jag ledig tre helger på raken, ska bli riktigt skönt. Jag gillar egentligen att jobba helger eftersom det är mindre personal och mindre patienter, då hinner man med det man inte hinner med på vardagar, det lilla extra som kan behövas ibland. Ikväll ska jag jobba med en kollega jag aldrig jobbat med tidigare, denna kollega jobbar vanligtvis bara natt. Ska bli trevligt att lära känna ännu en=).

Idag känner jag mig lite rastlös, vet inte vad jag ska göra och det är inget bra på tv, och om inte allt för lång tid behöver jag börja promenera för att hinna med bussen, jag har ungefär 50 minuter på mig att hitta på något. Behöver vattna mina blommor, en börjar se lite småledsen ut. Min promenadväg jag tar här i området tar för lång tid för att jag ska hinna tillbaka, så promenad blir det nog inte, kanske går tidigare och går till en annan busshållsplats så det blir en lite längre promenadväg, det skulle jag kunna göra.

När jag kom ut ur duschen ganska nyligen sitter båda katterna vid balkongdörren och spanar, jag själv såg inget till en början. Det var en fluga, roligt att leka med, leka ganska "våldsamt" så det stackars flugan dör och blir uppäten, tror att det var Chippen som fick smaka, förstår inte att de äter sånna småkryp, jag skulle nog aldrig ens komma på tanken, möjligen om det var svälttider så allt som fanns var småkryp, men mina små katter har ju mat, varför då äta fluga?? En delikatess kanske? Usch vad äckligt.

Nu ska jag vattna mina blommor och sedan förbereda mig för jobbet, ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0