Midsommar är avverkad, och semestern på ingång

Igår var det midsommarafton, var väl en ganska lyckad kväll gissar jag på. På förmiddagen var det jobb, en ganska lugnt dag dessutom, hade en inskolning bredvid mig så det var mycket förklara och visa. Så fort kvällspersonalen kom gick jag, hade en buss att passa. Vid lunchtid kollade jag när bussen skulle gå eftersom det var helgdag och den skulle gå 14,25 enligt SL, men när jag kom ner till busshållsplatsen skulle den inte alls gå, så det var bara att skynda sig att gå till tåget. Hann knappt med tåget, dörrarna stängde sig precis framför näsan på mig, men föraren var så snäll så han öppnade dörrarna igen=).

Var framme hos min kusin halv 4, då höll grillen på att värmas, mums! Kommer innanför dörren och hör en massa konstiga pip, katten hade visst fått ungar=). Två småttingar blev det.
Kvällen blev väldigt lyckad tycker jag, först middag sedan gick vi alla in för det började bli kyligt, sedan vid halv 8 tiden blev det fika med glass och jordgubbar sedan blev det singstar och chips. Jag vann några omgångar av singstar i alla fall. Och sjöng som en kratta men det var det värt! Kom upp i de höga tonerna i alla fall.

Kom och tänka på en sak när jag såg min lillasyster. hon har verkligen gått upp i vikt! Har inte sett henne på ett tag, och det är månader sedan. Hon har säkert gått upp 20 kg sedan sist. Stackars unge! Får försöka peppa henne till att komma ut och röra på sig.

Idag är det sista arbetspasset innan semestern, ska bli så skönt att vara ledig!! Vet inte hur det kommer kännas efter någon vecka när jag inte vet vad jag ska hitta på, kan man undra. När jag är "långledig" över en helg brukar jag bli riktigt rastlös och inte veta vad jag ska göra när söndagen kommer.
Imorgon ska jag åka och få fina naglar dessutom, har bokat tid till 15 och sedan är mina händer lite kvinnligare, får passa på när jag inte ska jobba på 4 veckor och 2 dagar=). Passar bra till bröllopet också, så det är alltid bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0