En vecka av fyra avklarad=(

Nu har jag haft semester i en hel vecka, kan inte förstå att det gått så fort, möjligen för att jag inte bara har legat hemma hela tiden.

De tre första dagarna var lugna, de har jag reddan skrivit om i tidigare inlägg.
I onsdags åkte jag på kryssning med min kompis J, och hennes kompis J och två kompisar till honom. Svettis och tönten kallade jag de för. Svettis hade inte duschat på ett bra tag och stank svett, så J skickade tack och lov in honom i duschen innan "festen" började. Och tonten "skröt" om att han säljer/sålde knark, vilket bara är töntigt enligt mig. Den natten var ganska OK, min kompis J var sjuk så hon låg och sov några timmar på kvällen medans jag umgicks med andra J och de andra.
Natten innehöll mycket dans och sänggång vid fyra halv fem. Lagom tid=).
Var hemma sent på torsdagen så de timmarna innan sänggång var lugna. Och när jag väl gick och lade mig hörde jag massa sakr hemma, är spöket tillbaka?

Fredagen var lugn, tog mig till centrum för att hämta ut en försändelse med böcker, och handla lite matvaror.

Lördagen var det dags för Parken Zoo. Gick hemifrån ungefär tjugo över åtta, och när jag hade gått i knappt fem minuter kom jag på att jag kanske ska ta med mig plånboken. Kan vara bra att ha. Så då var det bara att vända och stressa lite eftersom min syster skulle hämta upp mig för att åka tillsammans. Hon var också sen så det gjorde inte så mycket.
Vi var ungefär 17 personer som åkte till Zoot, varav de andra två bilarna åkte någon konstig väg så vi var framme en och en halv timme innan de, även fast vi åkte ungefär samma tid.
Vi gick runt på Zoot några timmar och satte oss sedan för att äta lunch, var inte ens hungrig p.g.a. värmen, men fick i mig lite sallad i alla fall=).
Sedan tog vi resten av Zoot, var klara med djuren vid fyratiden ungefär, då var det bara tivolit kvar, och då satte jag mig med min moster och åt mjukglass, vilken var väldigt dyr, 28 kr!

Bilder kommer från Zoot.

Var hemma vid åttatiden ungefär, och satte mig direkt vid datorn för att föra över alla bilder och försöka bränna de till skiva. Men inte fungerade det inte, som vanligt. Började prata med P som var uttråkad och inte ville sitta inne eftersom det var så fint väder, så han åkte över så vi kunde gå ut och promenera. Var ute ungefär en timme och babblade och blev uppätna av en massa mygg. Och jag har säkert också en hel farm med knott i mina lungor. När vi tyckte att vi hade blivit uppätna klart körde han upp mig så jag slapp gå, stog vi och pratade i säkert tio minuter till sedan åkte han hem. Och jag går sakta men säkert mot mitt.
Och då ser jag en granne som har problem med droger gå och vingla på gården, känner direkt klump i magen. Han kommer fram och frågar om jag kan öppna porten bredvid mig och jag säger att min nycel fungerar inte till den porten. Han säger då att den gör det och jag säger nej igen. Känner att nu börjar det bli obehagligt och han börjar bli sur, öppnar då min port och drar igen den och klämmer nästan hans fingrar i dörren, och han blir sur, självklart. Då funderar jag om det verkligen var så smart att göra så, vilket det nog inte var. Bor på nedrebotten och då är det lätt att slå in rutan till mitt vardagsrum, så det oroade jag mig för. Ringde till polisen och bad de köra förbi och se så han försvann. Men sega som de är kom de efter en timme, och då hade jag suttit och oroat mig och knappt vågat röra mig eftersom jag var rädd att han skulle slå in rutan, man vet ju aldrig vad drogpåverkade människor gör. Rutan blev inte inslagen, och han var inte kvar när polisen kom förbi. De är så trevliga att de ringer i alla fall och säger att de varit förbi och inte ser mannen i fråga.
Kände att då kan jag försöka slappna av lite, men ville inte vara hemma ensam, men vad ska man göra?
Tog mig 4 timmar att somna, och har efter det sovit dåligt hela natten, vaknat väldigt ofta. Hoppas jag får sova bättre inatt.

Idag sitter jag barnvakt år brorsans yngsta barn 5 och 3 år. Lillen sover middag för tillfället, ska snart väcka honom så han sover inatt sen. Den stora sitter och tittar på Scooby Doo i sitt rum. Båda har varit som små änglar idag, vilket jag inte hade förväntat mig. Inte ett enda bråk, än så länge.

Pojkarna har badat ute i poolen medans jag har suttit med laptopen ute på balkongen och pratat med P över MSN, tyckte han skulle komma över och doppa tårna i poolen men det verkar inte vara så intressant.
Väldigt skönt med laptop, kanske ska skaffa mig en? I sånna fall har jag köpt datorbordet helt i onödan, och har ju en dator som fungerar lite sisådär. Men den duger till det jag gör.

Nu ska jag snart väcka lillkillen men innan det ta en kopp kaffe till så jag håller mig vaken=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0