Söndag och dåligt väder, städdag

Aaa så var det söndag igen, och en dag närmare arbetsdagen på tisdag. Skulle väldigt gärna fortsätta vara ledig men mina kollegor måste ju också få vara lediga.

Idag har jag bara gjort nytta. Har nästan storstädat hela lägenheten, nästan=). Rejäl skrubb i badrum och WC, och plock och golv i alla andra rum. Dammat och vattnat blommor, vädrar överkastet som är lika hårigt som mina katter tillsammans. Och så har jag varit och handlat, tog ungefär 50 minuter fram och tillbaka, så det blev en liten promenad också. När jag skulle betala insåg jag att jag glömt kolla hur mycket pengar jag hade kvar på kontot så jag visste inte om köpet skulle gå igenom. Men det gjorde det! Skulle vara pinsamt om det inte gick igenom och jag skulle behöva ta bort några varor för att kunna handla.

Nu väntar jag på att ugnen ska bli varm så jag kan stoppa in kyckling i ugnen och påbörja middagsmaten. Kycklingwook blir det=). Var länge sedan jag åt det så det ska bli gott. Det jobbiga är att jag gör alltid för mycket och jag har inga matlådor lediga, så jag vet inte hur jag ska hitta på det där. Kanske blir kycklingwook till middag imorgon också=).

Fick imorse ett sms från min syster om att det (troligen) inte bli något Gröna Lund imorgon, så jag vet inte vad jag ska hitta på för något. Det är ju sista dagen i frihet så något roligt måste jag nästan hitta på, vädret säger att det inte ska bli så bra, så det blir nog inte en dag på stranden. Får väl sitta och läsa, kan ju tyvärr inte åka och shoppa när jag nästan är pank.

Nu ska jag sätta mig framför tvn, vilket jag tycker att jag gjort mig förtjänt av efter allt städande=).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0