Fredagskväll med film och onyttigheter

Igår var det fredag och min kompis J kom över på middag och filmtittande. Vi började med att kolla lite på tv för hon kom så pass tidigt att film inte var att prata om. Sedan tog vi en promenad och letade efter en matvaru butik som jag aldrig hade varit på och vi tänkte att en promenad gör ju ingenting. Så vi promenerade ungefär en halvtimme tills vi kom till butiken, och hon blev heelt slut. Hon har verkligen ingen kondition, jag trodde att jag inte har någon kondition men jag har visst lite. När vi gick hem från butiken tog vi en annan väg för att se om det fanns någon närmre väg, och det fanns det. Det tog ungefär 15 minuter att gå. Så J blev llite sur över att vi inte tog den vägen på ditvägen, men då visste jag inte att man kunde gå där.

Sedan blev det middag, Tacos. Riktigt gott var det.
Sedan smälte vi maten framför tvn och sedan började vi kolla på film.
Nr 1 blev Surveillance, bara 30 minuter för att den var så seg så vi bytte.

Nr 2 blev Donkey Punch, en thriller drama som var ganska bra.

Nr 3 blev Bröllopsduellen. Ny komedifilm. Den var också ganska bra.




När vi hade tittat på filmerna så var det dags att krypa ner i sängen, och J var rädd för mina katter. Vilket det inte finns någon anleding till, de är de raraste och mysigaste katter jag vet. Kanske för att de är mina?
Hon blev rädd när Chippen var på lekhumör och ville leka med hennes fötter, så hon sa till mig att ta bort monstret, han är inget monster! Han var bara lite lekig. Och när han känner att hon är rädd är det ju ännu roligare att leka med henne, så hon hoppade nästan upp i taket så fort han var i närheten och sade att hon inte skulle kunna sova. Men när jag vaknade mitt i natten kollade jag efter Chippen, och vart låg han? Jo precis bredvid J på hennes täcke. Och hon sov, så hon kunde visst sova haha.

Idag vet jag inte vd jag ska hitta på, möjligen hem till E med S och dricka vin, men inget helt bestämt ännu. Får se hur det blir senare när E har hört av sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0