Ett norsk blogginlægg.

Sitter just nu i grannlandet Norge, så det blir norskabokstæver i detta inlægg.

Åkte hit i torsdagskvæll, med nattåg från storstaden, kom fram i Norge vid 06,08 och blev då upphæmtad av min syster och blivande make. Resan hit var vældigt jobbig, sov ungefær 30 minuter på grund av en vældigt høg ljudvolym och att jag inte kan slappna av nær jag inte ær hemma. Under fredagen hjælpte jag min syster med dukning och liknande. Sov sedan och en stock natten till lørdag.

Under lørdagen var det dags før bryllup=). Brøllopet børjade 13.00, vi satt alla med spænning och væntade på att bruden skulle komma gående mot altaret. Hon var verkligen vacker i sin stora brudklænning. Gummen var också vældigt stilig.

Under vigseln var det bara tårtorknng och koncentrera sig på att førstå vad de sade som var på tapeten=). Har børjat førstå vad de sæger nu efter snart tre dagar.
Vid 17.00 var det dags før brøllopsfest med tre-rætters middag och live-band=). Maten var riktigt god, førrætten smakade jag inte ens på, det var lax och jag æter inget från havet som jag så fint sæger. Till huvudrætt var det kalv och till efterrætt var det någon sorts passionsfruktspudding av något slag, riktigt god den också=).

Sedan var det dans och fika under resten av kvællen. Var tillbaka i systerns hus strax innan två, och festen fortsatte långt in på natten.

Idag, søndag, har det varit stæd under førmiddagen och sedan har jag hjælpt min systerdotter att klippa klor på hennes marsvin. Strax ska vi fika på tårtan som blev øver igår.

På tisdag går tåget tillbaka till storstaden, så innan det ska vi førsøka træffa våran andra syster och møjligen systerson om han tænker vara hemma.

Uppdaterar igen på onsdag skulle jag tro=).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0