En dag med bra väder, och en dag med arbetsintervju.

Igår skrev jag inget inlägg, för det första hann jag inte, och för det andra ville jag njuta av solen när den väl tittade fram igen. Så igår hann jag inte mycket mer än att vakna och titta lite på tv, sedan var det dags att promenera hem till systra mi för en tripp till stranden och sool! Promenerade med musik i ena örat och hörsel på det andra=) Tog 23 minuter, tog till och med tid =). Sedan var det snart dags att rulla iväg till en strand i "närheten" där vi skulle möta upp våran bror med familj. När vi kom fram blev det molnigt, vilket inte de tre barnen brydde sig speciellt mycket om. Men jag blev nästan besviken när jag tittade upp och såg gigantiska moln, men om jag vände mig om helt var det blått så då blev jag lite gladare. Så vi vuxna passade på att sola medans barnen vad i vattnet eller lekte i sanden på stranden. Och jag satt med ryggen mot solen nästan hela tiden (två timmar) så jag var lagom röd när vi kom hem, och det brände lite. Men idag är det bättre, efter en god natts sömn och en härlig dusch=).

Efter stranden frågade lilltjejen om jag ville följa med hen till henne, och då frågade jag vad vi skulle göra. Men självklart visste hon inte det hehe. Men jag följde med i alla fall och fick då smaka på systerns killes matlagning. Lammgryta, den gick att äta men jag är inte så förtjust i tomat och den var baserad på tomat. Sedan parkerade vi oss framför tvn och tittade på Dunderklumpen, systers favoritfilm som barn. Och vi båda frågade oss hur man kunde tycka den var bra. Men man hade ju tydligen bättre fantasi som barn.
Sedan började vi diskutera barn, eller rättare sagt jag fick två frågor som gällde små barn.
 Skulle jag ta hål i öronen på in dotter vid typ tre månaders ålder? Svaret är nej, hon kanske inte ens vill ha hål i öronen, hon ska kunna välja det själv.
 Skulle jag gå med på att omskära min son om jag fick barn med en muslim/afrikan om det var dennes kultur? Svaret är nej där också. Om han vill bli omskuren när han är äldre så varsågod, men inte på en liten pojke som ligger instängd i en blöja halva dagarna och dessutom är inte blöjan torr hela tiden. Infektionsrisk! Stackars barn! Mitt barn ska inte bli omskuret, även om det är en muslimsk/afrikansk pappa, man tar seden dit man kommer och vi bor i sverige där man inte ömskär barn! Låter kanske lite dumt eftersom om det är en muslim så står det i Koranen att barnen ska bli omskurna, men det går inte jag med på, inte när det gäller mitt barn. Om någon annan vill göra det, varsågod!

Idag har varit en ganska lugn dag, vaknade vid niotiden, satta mig vid datorn för at tkolla när jag skulle behöva åka hemifrån till arbetsintervjun. Sedan blev det tv-tittande och frukost. Dusch, iordningsställande av mig själv och sedan resa till sjukhuset och arbetsintervjun. Var där tidigt, ungefär en kvart tidig, vilket jag ofta är, kanske inte så tidig men försöker vara tidig till allt. Blev intervjuad i ungefär en timme inkl. rundtur på avd. Var gammalt och trisst, tillskillnad från mitt nuvarande jobb. Men det är något man vänjer sig vid. Såg dessutom en gammal kollega till mig som jobbar där, alltid bra om man känner någon=). Chefen skulle höra av sig när hon hade något besked men hon kunde inte säga när. Så förhoppningsvis inom en månad.

Imorgon ska jag åka och grilla med min syster + familj och med bror + familj. Vi vet inte vart eller när men det märks imorgon=). Snart är dt dags att sova, börjar bli riktigt trött och dessutom få huvudvärk. Inge bra. Förhoppningsvis är det bra väder imorgon så jag kan sola lite till=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0