Badkrukan har badat!

Badkrukan är då jag, och jag har badat idag. Första gången i år=). Det gick ganska bra, badade med lilltjejen som redan hade doppat sig några gånger så jag fick inte ta det så lugnt ner i vattnet som jag hade velat eftersom hon ville ut på djupt vatten och simma. men hon var snäll och lät mig ta mig tid, så gott hon kunde. Hon ville inte mycket mer än att bada.

Igår var jag och grillade med två systrar och min bror + familjer. Vi var vid ett badställe ochså så barnen kunde plaska lite medans grillarna värmdes och maten blev klar. 
När jag kommit hem efter grillning satte jag mig framför tvn och började plocka bort naglarna jag gjorde första dagen på semestern, så de hade suttit i nästan fyra veckor. Det var inte det lättaste och tog ungefär en timme att få bort alla tio naglar. Både skönt och jobbigt att vara av med de naglarna, hade vant mig vid längden och nu måste jag vänja mig vid en kortare variant.

Imorgon vet jag inte vad jag ska hitta på, skulle behöva städa, eller i alla fall ha det städat innan jobbet börjar på tisdag eftersom jag oftast är så trött efter jobbet att jag inte vill dra fram någon dammsugare.

På måndag blir det gröna lund, med en massa folk troligen. Ska bli kul, har inte varit där på några år. Det jobbiga är att jag är så gott som pank, så jag behöver gå till banken och låna pengar från mitt sparkonto. Inte det roligaste men man åker ju inte till grönan varje dag, inte varje år heller för den delen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0