Ännu en dag med dåligt väder

Imorse när jag vaknade såg det ganska ljust ut, men det ändrades fort. Gråa moln kom flygandes och tog upp hela himelen. Sedan kom skyfallet som varade i kanske 30-45 minuter. Sedan tittade solen fram så fint. Men det går knappt att vistas utanför dörren för det är så fuktigt och kvavt ute så så fort man gå utanför dörren känns det som man precis kommit ut ur duschen.

Tog mig i alla fall ner till centrum för att småhandla lite. Vitlök var överst på listan, den kan man inte skippa när man lagar mat. Inte i köttfärssås som blev blev idag i alla fall. Gick sedan till djuraffären och handlade kattmat, 20 kg. Så det räcker i några månader. Slipper tänka på det framöver i alla fall=). Just den djuraffären jag går till har hemkörning om man handlar för mer än 400 kr, och det gjorde jag väldigt lätt. En påse kattmat kostar ungefär 600 kr, och jag köpte två. Med det vill jag komma till att jag tog hemkörning dessutom så jag slipper bära 20 kg till och från buss, om det var en butik som inte hade hemkörning skulle jag köpt bara en påse á 10 kg. Men tio kilo och en otymplig påse är inte roligt. Så snart kommer kassörskan/hemköraren med 20 kg kattmat=). Hon skulle svänga förbi hellan 18.30-19.00 ungefär.

Vet inte om jag skrivit om det, men jag ska på arbetsintervju på torsdag, hoppas att jag får jobbet=). Då får jag lära mig ännu mera nya saker. Och nya maskiner dessutom, vilka knappar man får trycka på och inte=).
Och dessutom ska jag titta på en lägenhet i slutet på månaden, är nr 42 i kön. Så en liten chans på att få den har jag. Och hoppas att många tackar nej innan visningen så jag kan hoppas lite till=).

Snart åker naglarna av också=(. Har vant mig vid de och skulle vilja ha de lite till, men eftersom jag börjar jobba på tisdag måste de av innan dess. Synd tycker jag, eftersom de var så dyra 1025:-.

Nu ska jag hitta på något att göra innan kattmaten kommer, diska kanske? Njae, har knappt hunnit smälta maten än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0