Fundersam

Igår kväll såg jag ett program på Zone Reality, Untold stories of the ER tror jag att det hette, är inte säker. Det är realityserie/dokumentär från USA där de berättar om fall de haft på akuten som är lite "udda". På ena sjukhuset var det en läkare då som jobbade och fick in en gravid kvinna med kraftiga värkar och skulle föda vilken sekund som helst, och denna läkare hade ingen erfarenhet om förlossningar så självklart ringa han efter om OB/Gyn läkare som hade haft hand om just denna patient under dennes graviditet. Som inte fanns tillgänglig förrens efter en timme, bodde långt ifrån sjukhuset, men hade jour??. Han ringde då efter en annan som skulle befinna sig på huset, men kunde inte komma av någon anledning så då fick akutläkaren förlösa barnet, vilket han aldrig hade gjort. Han var ENDA läkaren på hela sjukhuset, låter heeelt sjuk enligt mig. Kan det verkligen vara så på ett större sjukhus i USA?

Blev ingen träning för mig idag heller, vaknade vid 9.30 men skulle ligga och dra mig en stund, vaknade 10.50, Skulle behövt vara framme vid den tiden om jag skulle hunnit träna. Får ta det på torsdag, ska åka och kolla på en lgh på morgonen så jag kan inte sova bort dagen, tur det.
Har nyligen kommit hem från kvällspasset på jobbet, var lugnt idag men vi var mycket personal dessutom, mer än vanligt. Nu kan jag inte längre orientera mig genom att titta på infusionspumparna på jobbet längre, nu har vi bytt ut till de nya på även nästa storsal, hur ska jag bära mig åt?? Kommer säkert vara smått förvirrad i början innan jag inser vilken sal jag är på. Men sådant får man ta ibland =).

Imorgon är jag i alla fall ledig, skönt ska det bli, ska försöka att inte sova bort hela förmiddagen, har lite som behöver ordnas till här hemma. Städning är nummer ett, usch vad tråkigt, men det går fort i alla fall. Sedan blir det väl lite vaccination för lillkillen skulle jag tro, men har inte så mycket pengar kvar, blir ett litet dilemma. Men borde klara mig i alla fall tills löning.

Nu är det snart dags att sova!
Sov gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0