Dagen började ju bra, INTE!

Igår var jag så duktig så jag gick och lade mig strax efter 22, som alla andra dagar när jag ska jobba morgonen därpå. Idag började jag klockan 8, hade barnutbildning. Vaknade 07.20, en timme och fyrtio minuter sen. Det var bara på med kläderna och rusa till bussen så jag inte skulle bli ännu mer sen. När jag väl gått av buss nummer ett hann jag precis med buss nummer två, som inte gick hela vägen till jobbet så jag skulle få byta buss. Hittade buss nummer tre som gick ända till jobbet, blev bara 30 minuter sen, jobbade på ganska bra på vägen=).

När jag väl var framme var det ganska intressant, det var lite mycket respirator för min del ett tag men sedan blev det bättre=). Det var nästan bara respiration idag och det var riktigt intressant.

Idag var det dessutom kalas på jobbet, vårdläraren har fyllt 60 så det blev lite kalas, sedan var det ett "tack och hej-kalas", en kollega går sitt sista pass idag så det var lite "kalas" för denne också.

Just för tillfället funderar jag på om jag ska gå ut och promenera eller inte, är ju lite seg efter mitt bryska uppvaknande imorse, men är ändå pigg. Det jobbiga är att jag tycker det är så tråkigt att gå ut och gå utan att ha ett mål, och speciellt när jag är ute själv, och nu är det mörkt, inte roligt det heller.

Ska i alla fall ta mig ett långt varmt bad idag, är så frusen nu i vintertider. Idag kom det lite mer snö också, mycket roligare med vinter om det finns snö, blir inte riktigt lika mörkt ute=).

Imorgon ska jag få samåka med min kollega, sparar ungefär 40 minuter på att åka bil. Ska bli riktigt skönt, men det tråkiga är att det inte blir min promenad till bussen som jag brukar ta på morgonen. Får promenera hem till min syster i morgon eftermiddag istället, det är dubbla sträckan som till bussen.

Längtar tills jag får hem min nya MP4-spelare, så jag slipper ta slut på batteriet på mobilen så fort när jag lyssnar på musik till och från jobbet.

Min nya MP4.


Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Sara

Woho!

2009-01-11 @ 17:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0