Folk folk folk...

Kom att tänka på en sak jag var med om i lördags hos min syster. Hennes dotter på tre år skulle plåstra om mig lite, med ett skalman plåster. Så hon plåstrade om mig i pannan, men hon fäste bara ena klisterdelen och sedan röck hon, som hon vaxade mig i pannan. Frågade J om hon nyligen vaxat sig, och minsann det var inte länge sedan. Tänk vad fort barn härmar det man gör, det tänker nog inte alla på. Vad fort det går.

Satt på t-banan på väg hem tidigare idag, framför mig satt det tre killar i 20-25 års åldern. Ena hade en hund som fick sitta på ett eget säte. Det kom ett par väktare som bad ägaren ta ner hunden från sätet eftersom det blir smutsigt. Hunden hoppade ner och satt på golvet, fick inte röra sig en millimeter utan att "husse" ryckte i kopplet. Så fort t-banan åkt från perrongen signalerade ägaren att hunden fick hoppa upp i gen, och gladeligen gjorde den det. Sedan började de prata om att elda, ena tog fram två papper till cigaretter, sådana man köper när man rullar egna. Vad skulle de elda??

Har idag haft en bra dag på jobbet, var lagom att göra. Blev lite paff när jag tittade på stegräknaren vid 11 tiden, redan 7000 steg. Vart har jag gått?? Efter det har det gått sakta uppåt och har nu tagit av mig den med ett steg antal på 12979 steg.

Ha det så trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0