Usch vilket väder!

Nu har det kommit snö igen=(. Jag som vill ha VÅR nu!! Inte 10-20 cm snö och halvt storm! Jag behöver värme och ljus nu så jag piggnar på mig lite, är så trött hela tiden. Inte roligt=(.

Imorse när jag gick till bussen som skulle ta mig till jobbet mötte jag en ovanlig figur, en RÅTTA!! Mitt på gatan och i ungefär 10 cm snö sprang den, det var inte den trevligaste synen. Och nej jag bor inte vid en soptipp, och jag bor inte i en gränd nånstans. Den var inte så stor som råttorna man hört talas om som springer runt i huvudstaden lite överallt. Utan den var ungefär lika stor som en fullvuxen råtta man köper på ZOO och har i bur hemma (vilket jag vet eftersom min syster hade två råttor när vi var yngre). Den kanske var 20 cm med svans, gissat på en "höft". Det är väl ganska normalstort eller??

Har precis kommit hem från jobbet och en kortare shoppingrunda. Mat, inte kläder tråkigt nog. Har haft en ganska lugn dag på jobbet idag, lite plockigt men som en vanlig söndag. Igår däremot var det roligare, då var det full fart i några timmar, sen stannade det av lite. Men ändå fick jag inte upp så många steg på stegräknaren, vilket jag tycker är väldigt konstigt, börjar batteriet ta slut?!? Har en promenad på ungefär 2 km till bussen, den gick jag, vilket brukar bli ungefär 3000 steg, sen var jag på jobbet och sprang runt som en halv galning tycker jag. Och sedan promenaden från bussen. Och ändå bara 7147 steg. Väldigt konstigt tycker jag.

Imorgon kommer S på besök, trevligt ska det bli! Synd bara att jag har tvättstugan på tisdag förmiddag, men måste tvätta så jag har snygga kläder på fredag när jag ska på inflyttningskalas. Jag och S hade tänkt kolla lite på film och käka två goda middagar, förhoppningvis två. Snacka massa skit, utan telefon! Hon får ju passa på att umgås nu när hon är tillbaka i 08-land=).

Nu ska jag ordna lite middag, och sedan städa lite så det luktar fräscht imorgon när jag får besök.

Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0