Otroligt pigg

Jag är otroligt pigg efter endast fem timmars sömn, varav tre var på soffan. Och där brukar man ju inte sova så gott.

Somnade på bussen på väg hem och vaknade helt yrvaken vid V.vägen där jag brukar gå av, och hoppade då av väldigt fort. Men när jag kommit av bussen kom jag på att jag skulle åkt en station till för att komma till tåget, så jag fick skynda mig och gå till tågstationen, varvade med att springa för att inte missa tåget, och det gjorde jag inte tack och lov.
Väl hemma kunde jag inte somna direkt, låg på soffan en timme innan jag kände att jag kunde somna, gick då och lade mig i sängen och somnade ganska fort. Men sedan vknade jag efter två timmar och var ganska pigg. Men det höll inte i sig speciellt länge, somnade på soffan efter att jag pratat med S i telefon några minuter.

När jag vaknat efter sömn nummer två, gick jag och handlade lite till middagen och sedan blev det mat. Efter maten gick jag till centrum för att köpa avhärdningssalt till diskmaskinen. Efter det har jag ordnat till diskmaskinen och nu har nog min första diskning blivit klar. Så snart ska jag lägga mig och sova en hel natt, inte vara uppe som sista natten.

Min kära syster är så snäll med mig att hon köper mitt porslin från IKEA imorgon, hon hade ändå tänkt åka dit. Väldigt rart. Så slipper jag åka dit på min lediga dag. Då kan jag passa på att köpa en julklapp till henne istället. Och hämta ut mina filmer från posten, som var stängd utan anledning i fredags när jag skulle hmta ut de innan dagishämtning. Blev lite arg då... Och idag hade de inte öppet när jag var i centrum, de stängde vid 18 och jag var där vid 19.... Så imorgon borde det passa in tycker jag!

Nu ska jag spela Röj med S, får se hur det går, förstår mig inte riktigt på det spelet men det blir säkert bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0