Nu är diskmaskinen installerad och klar

Äntligen har jag fått min diskmaskin installerad, all by my self! Riktigt stolt över mig själv, kan inte påstå att det var svårt att koppla avloppsslangen till avloppet, det svåra var att få in diskmaskinen i utrymmet som är till för diskmaskinen. Den passar precis i utrymmet, skulle väl behöva vara lite mer marginal egentligen, det går knappt att få upp dörren, men det är en annan femma. Det jobbiga var att det stog i beskrivningen att den skulle vara 55 cm bred, men den är 60! Och mitt utrymme är 60 cm brett, den gick in med en massa kraft. Undrar hur jag ska få ut den sen bara.

Idag har jag jobbat, och det var lite svårt att komma upp i morse, men det gick. Fick som vanligt vänta på bussen i ungefär 20 minuter i kylan, och dum som jag var tog jag inte på mig termobyxorna, det visade ju bara en minusgrad på min termometer, men det var några till märkte jag. Känseln i tårna kom tillbaka vid nio-tiden i morse, och då hade jag varit inomhus i närmare 4 timmar om man räknar med bussresan.

Det blev inget IKEA efter jobbet idag, alla bussar i kommunen var inställda, så jag gav upp och får ta det på måndag istället. Då är det absolut sista försöket, om jag inte kommer iväg då blir jag lite smått galen.
Imorgon ska jag hämta min systerdotter på dagis, så hon slipper en så lång dag där eftersom mamma inte kan hämta förrens vid 16.30-17-tiden. Så vid 14.00-14.30 ska jag hämta lilloppan och leka i snön, så imorgon ska jag inte glömma termobyxorna!!

Nu ska jag lägga mig på soffan och vila min stackars rygg lite efter diskmaskinsflyttandet, och det skulle inte förvåna mig om jag somnar en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Yennie

Yennie

Väder Jordbro


RSS 2.0